Tuesday 6 June 2017

RAMADAN YANG PALING MENCABAR TAPI MENYERONOKKAN


Akhir tahun 2014 Aku dilantik sebagai Pesurujaya Kehakiman di Mahkamah Tinggi Johor Bahru untuk tempoh dua tahun. Terlalu banyak perkara yang berlaku. Aku akan ceritakan lebih detail tentang pengalaman dan peristiwa semasa aku jadi hakim mahkamah tinggi ini di masa lain.

Aku ingin tumpukan kepada dua kali Ramadan semasa aku dalam Badan Kehakiman. Aku merasa sungguh bertuah kerana dapat mengerjakan ibadah puasa ke tanah suci 10 terakhir Ramadan untuk kedua-dua tahun 2015 dan 2016. Sebelum aku bercerita panjang aku upload dua gambar untuk tatapan anak cucu nanti.

Menunggu waktu berbuka di pantai Jeddah 28 Ramadan tahun 2016



Sebelum makan dah mengah melihat juadah yang disajikan oleh Ketua Hakim Mekah
di rumahnya di Aziziyah, Ramadan 2016


Sheikh Abdullah menunjukkan koleksi senapang-senapang lama
yang tersimpan di rumahnya


Di Hotel Al Multazam, Mekah akhir Ramdan 2016. Memasak juadah
makan malam dan sahur. 

No comments:

Post a Comment